Niezalogowany (Zaloguj się)
WItaj Gościu! Możesz się teraz zalogować lub poprosić o członkowstwo na Forum Turbo Pascal Web Pag
    • CommentAuthorrazrone
    • CommentTime22 Oct 2008 zmieniony

Witam, jestem początkującym uzytkownikiem TP, mam do napisania program, ma byc to test składajacy sie z kiliku pytan. Pytanie, kilka propozycji odp, po wyborze odpowiedzi ma sie wyswietlic komunikat czy jest to odp prawidlowa czy tez nie. Nauczyciel pouczyl mnie ze musze uzyć funkcji CASE. Jak sie za to zabrac?
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime23 Oct 2008

do poczytania o Case :
    http://turbo-pascal.4coders.info/kurs-instrukcje-w-pascalu.html#wyboru

zamiesc program jaki juz napisales ... poprawimy.
    • CommentAuthorrazrone
    • CommentTime23 Oct 2008

dzieki za link czytalem to juz pare razy ale nie wiele z tego rozumie, podaje link z tym programem http://www.sendspace.pl/file/kAbHXEtG/ mógłbys przeksztalcic go na Case?
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime24 Oct 2008

program test; uses crt; var x: char; begin clrscr; writeln('Urzadzeniem wskazujacym nie jest:'); writeln('a)track ball'); writeln('b)mikrofon'); writeln('c)mysz'); write('::'); readln(x); case x of 'a' : begin writeln('nie'); end; 'b' : begin writeln('tak'); end; 'c' : begin writeln('nie'); end; end; readln; end.
    • CommentAuthorrazrone
    • CommentTime24 Oct 2008

wielkie dzieki kolego :), mam pytanie co oznacza to słowo "char" <blockquote><cite>Posted By: rachwal</cite><code>var x: char;</code></blockquote> bo ja bede musial powiedziec nauczycielce jak napisałem ten program itd.
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime24 Oct 2008

deklaracja zminniej znakowej.
    • CommentAuthorrazrone
    • CommentTime24 Oct 2008

aha, napisałem juz cały program, dałobyrade zrobic tak zeby po udzieleniu odpowiedzi nastepne pytanie pojawialo sie bez naciskania Entera?
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime24 Oct 2008

daloby sie, usun "readln" ...
    • CommentAuthorrazrone