Niezalogowany (Zaloguj się)
WItaj Gościu! Możesz się teraz zalogować lub poprosić o członkowstwo na Forum Turbo Pascal Web Pag
    • CommentAuthortommy
    • CommentTime7 Jan 2009

napisałem program męczyłem się z nim kilka dni bo jestem początkującym uczniem. Prosiłbym o niewielkie przekształcenie tego programu ponieważ kolega ściągną ode mnie ten program słowo w słowo i zostałem na lodzie. jak się ktoś odezwie to wrzucę ten program. pozdrawiam
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime7 Jan 2009

Pierwsza lekcja : nie dawac :)

Co to za soft ? Wklej ... zobaczymy.
    • CommentAuthortommy
    • CommentTime7 Jan 2009 zmieniony

Program rzut_kostkami;
    Uses Crt;
    var x, i: integer;
    plik: Text;
    wyniki: array [2..12] of integer;
    Begin
    Clrscr;
    Writeln ('Program przeprowadzi symulacje 1000 rzutow dwoma kostami i wyswietli wynik');
    Writeln ('a nastepnie zapisze go na dysku C: pod nazwa wynik.txt.');
    Writeln ('Nacisnij ENTER by kontynuowac.');
    Readln;
    Randomize;
    For i:= 2 to 12 do
    wyniki[i] := 0;

For i := 1 to 1000 do
    Begin
    x := random(6)+1+random(6)+1;
    wyniki[x] := wyniki[x]+1;
    End;

Assign(plik,'C:\wynik.txt');
    Rewrite(plik);
    For i := 2 to 12 do
    Begin
    Writeln (i,' oczek wypadlo ',wyniki[i],' razy');
    Writeln (plik,i,' oczek wypadlo ',wyniki[i],' razy');
    End;
    Close(plik);

Repeat until KeyPressed;
    End.
    • CommentAuthortommy
    • CommentTime7 Jan 2009

już jest. a ja nie dawałem tylko wrzucił sobie na pendriva pod moją nieobecność
    • CommentAuthorrachwal
    • CommentTime7 Jan 2009

No fakt, nie ma za bardzo co przerabiac bo to taki trywialny programik jest ... Ciezko cos sensownego wymyslic. Moze zrob jakies ladne wciecia kodu w swoim pliku i przerob kod tak aby tablica "wyniki" miala definicje array [0..10] of integer; wtedy musisz jedynie pamietac ze "liczba oczek" jest zapisana w komorce "liczba oczek"-2 ... mysle ze to jedyne sensowne przerobienie tego kodu.